Óratípusok

HAS-LÁB-POPSI (alakformáló): Egyszerű, koreográfia nélküli óra, a hangsúly a fő izomcsoportok erősítésén van. NINCS UGRÁLÁS!

BALANCE GERINCJÓGA:

A Balance gerincjóga az Iyengar jóga alapjaira épített óra, mely elsődleges célja a törzsizomzat megerősítése.

A rendszeresen végzett gyakorlatok az egész testet rugalmasabbá teszik, és jelentős mértékben csökkentik, számos esetben meg is szüntetik a degeneratív elváltozások tüneteit. Éppen ezért kifejezetten ajánlott azok számára, akiknek gerincproblémájuk van, illetve akik ülőmunkát végeznek. Az óra felépítése lehetőséget ad arra, hogy edzettségi foknak megfelelően minden esetben egy pozitív változás induljon el mind fizikai, mind szellemi síkon.

Az óra teljes időtartama alatt maximális koncentrációra, a testünkre való 100%-os odafigyelésre, megfelelő légzéstechnika elsajátítására van szükség, mellyel  növelhetjük a gyakorlatok hatékonyságát.

    1. A gyakorlatok, ászanák valamennyi testrészre kiterjednek és pozitív hatása az óra után egyértelműen érezhető.
    1. A gyakorlatsor felépítése a legegyszerűbb feladatokkal kezdődik, figyelembe véve a testi adottságokat, az adott egészségi állapotot.
    1. A folyamatos instrukciók által a feladatok sokkal tökéletesebben végrehajthatók, mely hozzájárul az eredményesebb munkához. Már az első alkalom után megfigyelhető lesz a pozitív változás testben, lélekben egyaránt.
    1. Az egyéni feladatok adása révén lehetőség adódik mindenkinek, hogy a csoportos órán akkor is részt vegyen, ha az adott gyakorlat számára nem kedvező vagy nem tudja végrehajtani.
    1. A kemény edzés hívei részére –amennyiben már elsajátították az alapokat – haladó óra keretében a későbbiek folyamán az erőnléti jóga keretében biztosítható a hatékony és valóban látványos fejlődés.
  1. Mindenkinek tökéletes választás a Balance gerincjóga, melyet bárki elkezdhet, ezzel is hozzájárulva a saját testi és egyben lelki fejlődéséhez.

13010683_10206736573988481_4157120535057767363_n

ZUMBA: Nagyrészt latin zenére végzett cardio, interval edzésforma. Állóképesség-növelő és zsírégető hatású, táncos óra. Észre sem veszed, és a party hangulatban 1 óra alatt 600 kalóriát égetsz el!

 

 

SENIOR PILATES (50 ÉV FELETT)

Sosem késő tornázni kezdeni! A Senior Pilates-re előképzettségtől és erőnléttől függetlenül várunk szeretettel minden 50 év feletti Hölgyet! Egyszerűen elsajátítható gyakorlatokat tartalmazó talajtorna, mely ízületi, reumatikus, illetve gerinc problémákkal, túlsúllyal küszködők számára is jótékony hatású. Mind prevencióra, mind rehabilitációra alkalmas. A gyakorlatok nagy részét a talajon vagy nagy labdán végezzük, így nem terheljük az ízületeket és a gerincet. Az óra kellemes zenére, légzéstechnikával kombinált, fokozatosan felépített, nyújtó és erősítő gyakorlatsorozatokból áll.

TABATA zsírégető

A Tabata módszert valóságos edzés csodának tartják. Az egyik leghatásosabb zsírégető módszer, amely gyors formája annak, hogy zsírt veszíts és állóképességet nyerj.

Ez az edzésforma 4 perces körökből áll. Egy körben 20 másodperc intenzív munka és 10 másodperc pihenő vagy könnyebb mozgás váltakozik. Minden kör után, azaz 4 percenként 1 perc pihenő következik. Egy órába 8 ilyen kör fér bele. Az óra során saját testsúlyos gyakorlatok és eszközös gyakorlatok egyaránt előfordulnak.

Az intenzív mozgásnak köszönhetően a zsírégető hatás órákkal az edzés után is kitart.

STRETCHING

A stretching segít

  • az izmok rugalmasságának és az ízületek mozgásterjedelmének helyreállításában, megőrzésében és fejlesztésében
  • a sérülésveszély és izomláz csökkentésében
  • az izomegyensúly megőrzésében
  • testi és lelki feltöltődésben

Ezen az órán nemcsak passzív nyújtó, hanem stabilizációs, és erősítő gyakorlatokat is végzünk. Az edzés teljes időtartama alatt fokozottan figyelünk a kontrollált, tudatos mozgásra. A rendszeres nyújtás segít abban, hogy a testtartásunk és a mozgásunk természetes, és harmonikus legyen a mindennapokban.

Ha a dinamikus órák helyett, vagy egy intenzív óra kiegészítéseként, vagy csak egy hosszú nap után egy könnyed, testi és lelki ellazulást elősegítő edzésre vágysz, akkor tarts Orsival minden csütörtökön 20 órától!

LADY PUMP

A Lady Pump kifejezetten Hölgyeknek ajánlott. Comb-popsi, has-felsőtest alakformáló. Saját testsúlyos és könnyű súlyzós, az egész testet átmozgató edzésforma. Minden Hölgynek ajánlom, aki feszesebb, kerekebb és nőiesen sportos alakot szeretne, és nem riad vissza a kihívásoktól. Az edzések alkalmával több sporteszközt is használunk (kézi és rudas súlyzók, gumiszalagok, fitnesz labdák, step pad) Természetesen férfiak is jöhetnek, ők nehezebb súlyzóval végzik a feladatokat.

 

BABA-MAMA JÓGA (6-8 HETES KORTÓL 8-9 HÓNAPOS KORIG, ÉS MÁSZÁSTÓL 1,5 ÉVES KORIG)

A Baba-Mama jóga egy olyan mozgásforma, amely segíti az anyák szülés utáni regenerációját és erősíti a babával kialakult bensőséges kapcsolatot. Ezalatt a minőségi együtt töltött idő alatt az édesanya visszanyeri fizikai és lelki erejét miközben segíti babája mozgásfejlődését. Szülés után fontos, hogy az édesanyák kimozduljanak, hogy meg tudják beszélni a tapasztalataikat olyanokkal, akik hasonló élethelyzetben vannak; ez segítheti őket a szülés utáni depresszió elkerülésében. Az órán a babák is új ingerekkel találkoznak, szocializálódnak és megtapasztalhatják az anyával való együtt mozgás és játék örömét.

Az órákat ráhangolódással kezdjük, majd babamasszázzsal folytatjuk. A nagyobb babák persze szabadon mászkálhatnak, játszhatnak, illetve sokan elkezdik utánozni az anyukájukat. A bemelegítés után az óra nagy részében olyan gyakorlatokat végzünk, melyek segítik regenerálódni a has és hátizmokat, nyújtják a váll és mellizmokat valamint erősítik az egész testet. Időt fordítunk a gátizmok erősítésére is, mely megelőzheti az inkontinencia kialakulását. A gyakorlatok egy részébe bevonjuk a babákat, így fejlesztve egyensúlyukat, idegrendszerüket és emésztésüket. Ezek a gyakorlatok általában remek mókának bizonyulnak mind a mamák, mind a babák számára. Az órát rövid relaxációval zárjuk.

Mit hozz magaddal az órára? Magadnak és a babádnak kényelmes ruhát és innivalót. A babának, ha már eszik, hozhatsz rágcsálnivalókat, egy-két kedvenc játékot, textilpelust, kis plédet. Az órán nincs szükség zoknira és cipőre, de hozz magaddal egy meleg zoknit és egy pulóvert a relaxáció idejére.  Az órák 60 percesek, ezalatt bármikor tisztába teheted, megszoptathatod a babádat. Ha az óra épp alvási időbe esik, akkor is gyertek nyugodtan, így egy kicsit több időd lesz magaddal foglalkozni.

Ha az első néhány alkalommal egy picit nyűgösebb a babád, kérlek légy türelmes magaddal és vele is. Kell néhány alkalom, hogy megszokják a hangokat, a közeget és a többi babát.

Mikortól ajánlott? Hüvelyi szülés esetén a 6. hét után, császármetszés esetén pedig a 8-10.hét után ajánlott.

MAMINBABA (6 HETES KORTÓL 3 ÉVES KORIG)

Hordozós latin fitness egy igazán szórakoztató, aktív, csinosító mozgásforma kisbabás és várandós anyukáknak tüzes latin zenére. A „kinti” babák ezalatt saját vagy kölcsönzött hordozó eszközökben, anyukájukra kötve élvezik a latin ritmusokat, a még pocakban lévők pedig lágyan ringatóznak. Minden izmot alaposan megdolgoztatunk, a mozgás kiválóan feszesíti a comb- és farizmokat, karcsúsítja a derekat és csípőt, erősíti a hát izmait, formálja a karokat és a mellet. A babák is nagyon jól érzik magukat a Maminbaba órák alatt. Édesanyjuk közelsége, a latinos dallamok és a ringatózó mozgás nyugtatóan hat rájuk, hatására ellazulnak, gyakran elalszanak. Ez a mozgásforma javítja a babák mozgáskoordinációját, mozgáskészségét, fejleszti a ritmusérzéküket.

Hordozót díjmentesen biztosítunk, ha nincs sajátotok!

Miért ajánljuk?
-segít a szülés utáni depresszió megelőzésében
-A mozgás, tánc boldogsághormont szabadít fel -könnyedén és észrevétlenül segít csinosodni (súlyt veszít) -állóképességet fejleszt
-szórakoztató mozgásforma, melyet a babáddal együtt végezhetsz
-hasonló élethelyzetben levő anyukákkal találkozhatsz, ismeretséget/barátságot köthetsz
-babád ritmus- és egyensúlyérzéke fejlődik, közben szocializálódik

ESZKÖZÖS ALAKFORMÁLÓ

Ha szeretnél egy olyan edzésen részt venni, amin lehetőséged van zsírégetésre, állóképesség és izomerő fejlesztésre, akkor ez az izgalmas és komplex gyakorlatokból álló óra Neked való! Több edzésmódszert fogunk ötvözni: cross, pump, funcionális. Erősítő gyakorlatokat kombinálunk saját testsúlyos edzéssel. Változatos eszközhasználatra számíthatsz, hiszen a 60 perces edzés idő alatt előkerül a súlyzórúd, kettlebell és fitball is. A rendszeres óralátogatás garantálja a fejlődést és alternatívák is rendelkezésre állnak nehezítésre vagy könnyítésre. Bármilyen edzettségi szinten ajánlom ezt az órát, hiszen könnyen követhető, de garantáltan elfáradsz és felfrissülsz tőle!

 

HIP-HOP (3-6, ÉS 7-9 ÉV)

“A hip hop műfaj egy elég tág fogalom. Több táncstílust ötvöz a lazasággal és az egyéniséggel karöltve.

Jellegzetessége a hip hop zenei műfajra való művelése. Ezek a ritmusok kicsit a törzsi, utcai táncokra emlékeztethetnek minket. A hip hop első formái között az old school hip hop jelent meg. Sok videoklip és a 80-as 90-es évek előadói, csapatai előszeretettel táncolták. Aztán az utcai táncok a street dance kialakult a 2000-es években, a versenycsapatok és egyedi mozgások születtek vele. Aztán napjaink és az én személyes kedvencem a new style, amely a szöveget veszi alap ritmikának és az egyéb zenei effekteket. Egyedi ritmust, érzelmeket és gondolatokat fejez ki a testen keresztül. Személyes kedvencem mindezeket fűszerezve, az electric boogie, babás, robotos mozgás. Így áll össze számomra igazán ez a műfaj.”

 

KLASSZIKUS BALETT ELŐKÉSZÍTŐ (4-7 ÉVES KORIG)

A klasszikus balett a legjobb alap bármilyen tánc későbbi elsajátításához, illetve a testtudat és szép testtartás megtanulásához. Hiszen a klasszikus balett a legmagasabb fokú mozgáskoordinációjú tánc. Aki balett alapokkal rendelkezik könnyebben tanul meg bármilyen más táncműfajt. A klasszikus balett több száz éves hagyományokon alapuló technika. A gyerekek játékos formában ismerkednek meg a balett mozdulatokkal és közben klasszikus zenét hallgatnak. A balett nem csak a zenére való mozgás örömét és nyugtató hatását nyújtja, hanem egy egészséges mozgáskultúrát is kialakít.

Az órákon való részvételhez póló – cicanadrág vagy harisnya – balett dressz, esetleg szoknya és zokni vagy balett gyakorló cipő szükséges.

Az órák felépítése:

– köszönés

– játékos bemelegítés ülve / állva, gimnasztika

– haladós lépések diagonálban

– koreográfia

– játék, bár az óra bármelyik részébe beilleszthető, ha szükséges többször is

– köszönés.

KLASSZIKUS BALETT ELŐKÉSZÍTŐ (7-11 ÉVES KORIG)

A balett tanítás kezdetekben a ritmusérzék, koncentráció fejlesztésével indul, majd amikor már hosszabb ideig tudnak figyelni, több gyakorlatot lehet végeztetni a kicsi balerinákkal, ezzel az izomerő és a hajlékonyság is fokozódik.

Ha rendszeresen jár gyermek balett órákra:

                                  – kiegyensúlyozott személyisége lesz

                                     – szebb lesz a tartása, mozgása

                                       – kitartásra tanítja a gyermeket 

                                        – kultúrát tanul a klasszikus zene

                                     és klasszikus mozgásképzés által

                                     – arányosabb, szebb testalkata lesz.

A balett bemutatók által csapatmunkára nevel az együtt és egyszerre mozgás által. A féléves bemutatókon megmutatjuk az első félévben tanult mozdulatanyagot, majd a tanév végén az elsajátított kis etűdöket mutatjuk be.

 

 

OVIS-KISISKOLÁS TORNA (3-9 ÉVES KORIG)

Ép testben, ép lélek! Ez a mottója a tornámnak, melyen óvodások és kisiskolások vehetnek részt. A természetes alapmozgások felhasználásával- mint, járás, futás, ugrás, támaszok- és továbbfejlesztésével nő a gyerekek állóképessége, erőnléte, ügyessége, figyelme, fegyelme. Elsajátíthatják a szertorna alapmozgásait, mint bukfenc / gurulóátfordulás előre vagy hátra/ kézállás, cigánykerék, híd, spárga. Megerősödik az önbizalmuk, ráébrednek a jól végzett munka utáni büszkeségre. Sokféle versengés és játék is szerepel a foglalkozásokban. Az egészséges elfáradás a cél.