Óratípusok

HAS-LÁB-POPSI (alakformáló): Egyszerű, koreográfia nélküli óra, a hangsúly a fő izomcsoportok erősítésén van. NINCS UGRÁLÁS!

IMG_4668

STEP+ALAK: Koreografált, állóképesség fejlesztő és kiváló zsírégető hatású óra. A 60 perces step+alak órán a bemelegítés után kardio edzésként – kezdők számára is követhető – közepes nehézségű koreográfiát tanulunk, melyet a pihenő előtt összefűzve többször végigcsinálunk. Rövid pihenő és frissítés után az óra második felében a pulzust zsírégető tartományban tartva az összes nagy izomcsoportot megmozgatjuk. A felsőtestet kézi súlyzóval álló helyzetben, míg a törzset stabilizáló hát-és hasizmokat, valamint a láb izmait a talajon dolgoztatjuk meg.
Az órát az izmok gyors regenerálódásához elengedhetetlen nyújtással zárjuk.

BALANCE GERINCJÓGA:

A Balance gerincjóga az Iyengar jóga alapjaira épített óra, mely elsődleges célja a törzsizomzat megerősítése.

A rendszeresen végzett gyakorlatok az egész testet rugalmasabbá teszik, és jelentős mértékben csökkentik, számos esetben meg is szüntetik a degeneratív elváltozások tüneteit. Éppen ezért kifejezetten ajánlott azok számára, akiknek gerincproblémájuk van, illetve akik ülőmunkát végeznek. Az óra felépítése lehetőséget ad arra, hogy edzettségi foknak megfelelően minden esetben egy pozitív változás induljon el mind fizikai, mind szellemi síkon.

Az óra teljes időtartama alatt maximális koncentrációra, a testünkre való 100%-os odafigyelésre, megfelelő légzéstechnika elsajátítására van szükség, mellyel  növelhetjük a gyakorlatok hatékonyságát.

    1. A gyakorlatok, ászanák valamennyi testrészre kiterjednek és pozitív hatása az óra után egyértelműen érezhető.
    1. A gyakorlatsor felépítése a legegyszerűbb feladatokkal kezdődik, figyelembe véve a testi adottságokat, az adott egészségi állapotot.
    1. A folyamatos instrukciók által a feladatok sokkal tökéletesebben végrehajthatók, mely hozzájárul az eredményesebb munkához. Már az első alkalom után megfigyelhető lesz a pozitív változás testben, lélekben egyaránt.
    1. Az egyéni feladatok adása révén lehetőség adódik mindenkinek, hogy a csoportos órán akkor is részt vegyen, ha az adott gyakorlat számára nem kedvező vagy nem tudja végrehajtani.
    1. A kemény edzés hívei részére –amennyiben már elsajátították az alapokat – haladó óra keretében a későbbiek folyamán az erőnléti jóga keretében biztosítható a hatékony és valóban látványos fejlődés.
  1. Mindenkinek tökéletes választás a Balance gerincjóga, melyet bárki elkezdhet, ezzel is hozzájárulva a saját testi és egyben lelki fejlődéséhez.

13010683_10206736573988481_4157120535057767363_n

ZUMBA: Nagyrészt latin zenére végzett cardio, interval edzésforma. Állóképesség-növelő és zsírégető hatású, táncos óra. Észre sem veszed, és a party hangulatban 1 óra alatt 600 kalóriát égetsz el!

SALSA LADY STYLE: a salsa egy világszerte elterjedt társasági tánc neve, mely az utcai latin táncokhoz sorolható. Gyere, és tanulj meg salsázni! Partnert sem kell hoznod, hiszen Lady Style Salsa órát indítunk július 4-től keddenként, este 8-as kezdettel.
Az óra teljesen kezdő, a résztvevők az alapoktól ismerkednek meg a salsa mozdulataival, melyeket később majd teljes koreográfiákká állítunk össze. Csatlakozni folyamatosan lehet! Az első alkalom ingyenes!
.

SENIOR PILATES (50 ÉV FELETT)

Sosem késő tornázni kezdeni! A Senior Pilates-re előképzettségtől és erőnléttől függetlenül várunk szeretettel minden 50 év feletti Hölgyet! Egyszerűen elsajátítható gyakorlatokat tartalmazó talajtorna, mely ízületi, reumatikus, illetve gerinc problémákkal, túlsúllyal küszködők számára is jótékony hatású. Mind prevencióra, mind rehabilitációra alkalmas. A gyakorlatok nagy részét a talajon vagy nagy labdán végezzük, így nem terheljük az ízületeket és a gerincet. Az óra kellemes zenére, légzéstechnikával kombinált, fokozatosan felépített, nyújtó és erősítő gyakorlatsorozatokból áll.

ESZKÖZÖS ALAKFORMÁLÓ

Az órát 8-10 perces bemelegítéssel kezdjük.

Ezzel felkészítjük a szervezetünket az intenzív mozgásra és csökkentjük a sérülések kialakulásának lehetőségét. Ezután jön a fő rész, ahol közepes intenzitással különböző eszközökkel aerob hatású gyakorlatokat végzünk. Nagyobb izomcsoportokat mozgatunk át, mellyel célunk az erő- állóképességünk fejlesztése, izomtónusaink növelése és testtartásunk javítása.

TABATA zsírégető

A Tabata módszert valóságos edzés csodának tartják. Az egyik leghatásosabb zsírégető módszer, amely gyors formája annak, hogy zsírt veszíts és állóképességet nyerj.

Ez az edzésforma 4 perces körökből áll. Egy körben 20 másodperc intenzív munka és 10 másodperc pihenő vagy könnyebb mozgás váltakozik. Minden kör után, azaz 4 percenként 1 perc pihenő következik. Egy órába 8 ilyen kör fér bele. Az óra során saját testsúlyos gyakorlatok és eszközös gyakorlatok egyaránt előfordulnak.

Az intenzív mozgásnak köszönhetően a zsírégető hatás órákkal az edzés után is kitart.

BODY PUMP
Az aerobik és a súlyzós edzések határán mozgó edzésforma. Mára egyértelműen az egyik legnépszerűbb zsírégető módszerként tartják számon. A módszer egyedülálló hatékonysága többek közt abban rejlik, hogy utóégetőIMG_4367 hatással bír, vagyis szervezeted nemcsak az edzés során, de utána 24 órával is küzdeni fog a zsírsejtekkel, ugyanis izmaid regenerálódás közben folytatják a kalóriák égetését. A mozgásforma másik nagy előnye az egyedül végigizzadt kondizással szemben, hogy ugyanezt csoportosan teheted meg, megspékelve jobbnál jobb zenékkel. A zenék ritmusa azonban lassabb egy egyszerű aerobik-óráéhoz képest, ami mozdulataid helyes kivitelezésének lehetőségét is biztosítja.

MAMINBABA – 6 hetes kortól 2 éves korig
Hordozós latin fitness egy igazán szórakoztató, aktív, csinosító mozgásforma kisbabás és várandós anyukáknak tüzes latin zenére. A „kinti
maminbaba_molino_webre” babák ezalatt saját vagy kölcsönzött hordozó eszközökben, anyukájukra kötve élvezik a latin ritmusokat, a még pocakban lévők pedig lágyan ringatóznak. Minden izmot alaposan megdolgoztatunk, a mozgás kiválóan feszesíti a comb- és farizmokat, karcsúsítja a derekat és csípőt, erősíti a hát izmait, formálja a karokat és a mellet. A babák is nagyon jól érzik magukat a Maminbaba órák alatt. Édesanyjuk közelsége, a latinos dallamok és a ringatózó mozgás nyugtatóan hat rájuk, hatására ellazulnak, gyakran elalszanak. Ez a mozgásforma javítja a bamamiunbababák mozgáskoordinációját, mozgáskészségét, fejleszti a ritmusérzéküket.
Hordozót díjmentesen biztosítunk, ha nincs sajátotok!

 

 


BABA-MAMA JÓGA (6-8 HETES KORTÓL 8-9 HÓNAPOS KORIG, ÉS MÁSZÁSTÓL 1,5 ÉVES KORIG)

A Baba-Mama jóga egy olyan mozgásforma, amely segíti az anyák szülés utáni regenerációját és erősíti a babával kialakult bensőséges kapcsolatot. Ezalatt a minőségi együtt töltött idő alatt az édesanya visszanyeri fizikai és lelki erejét miközben segíti babája mozgásfejlődését. Szülés után fontos, hogy az édesanyák kimozduljanak, hogy meg tudják beszélni a tapasztalataikat olyanokkal, akik hasonló élethelyzetben vannak; ez segítheti őket a szülés utáni depresszió elkerülésében. Az órán a babák is új ingerekkel találkoznak, szocializálódnak és megtapasztalhatják az anyával való együtt mozgás és játék örömét.

Az órákat ráhangolódással kezdjük, majd babamasszázzsal folytatjuk. A nagyobb babák persze szabadon mászkálhatnak, játszhatnak, illetve sokan elkezdik utánozni az anyukájukat. A bemelegítés után az óra nagy részében olyan gyakorlatokat végzünk, melyek segítik regenerálódni a has és hátizmokat, nyújtják a váll és mellizmokat valamint erősítik az egész testet. Időt fordítunk a gátizmok erősítésére is, mely megelőzheti az inkontinencia kialakulását. A gyakorlatok egy részébe bevonjuk a babákat, így fejlesztve egyensúlyukat, idegrendszerüket és emésztésüket. Ezek a gyakorlatok általában remek mókának bizonyulnak mind a mamák, mind a babák számára. Az órát rövid relaxációval zárjuk.

Mit hozz magaddal az órára? Magadnak és a babádnak kényelmes ruhát és innivalót. A babának, ha már eszik, hozhatsz rágcsálnivalókat, egy-két kedvenc játékot, textilpelust, kis plédet. Az órán nincs szükség zoknira és cipőre, de hozz magaddal egy meleg zoknit és egy pulóvert a relaxáció idejére.  Az órák 60 percesek, ezalatt bármikor tisztába teheted, megszoptathatod a babádat. Ha az óra épp alvási időbe esik, akkor is gyertek nyugodtan, így egy kicsit több időd lesz magaddal foglalkozni.

Ha az első néhány alkalommal egy picit nyűgösebb a babád, kérlek légy türelmes magaddal és vele is. Kell néhány alkalom, hogy megszokják a hangokat, a közeget és a többi babát.

Mikortól ajánlott? Hüvelyi szülés esetén a 6. hét után, császármetszés esetén pedig a 8-10.hét után ajánlott.

ESZKÖZÖS ALAKFORMÁLÓ

Ha szeretnél egy olyan edzésen részt venni, amin lehetőséged van zsírégetésre, állóképesség és izomerő fejlesztésre, akkor ez az izgalmas és komplex gyakorlatokból álló óra Neked való! Több edzésmódszert fogunk ötvözni: cross, pump, funcionális. Erősítő gyakorlatokat kombinálunk saját testsúlyos edzéssel. Változatos eszközhasználatra számíthatsz, hiszen a 60 perces edzés idő alatt előkerül a súlyzórúd, kettlebell és fitball is. A rendszeres óralátogatás garantálja a fejlődést és alternatívák is rendelkezésre állnak nehezítésre vagy könnyítésre.

Bármilyen edzettségi szinten ajánlom ezt az órát, hiszen könnyen követhető, de garantáltan elfáradsz és felfrissülsz tőle!

HIP-HOP (3-6, ÉS 7-12 ÉV)

“A hip hop műfaj egy elég tág fogalom. Több táncstílust ötvöz a lazasággal és az egyéniséggel karöltve.

Jellegzetessége a hip hop zenei műfajra való művelése. Ezek a ritmusok kicsit a törzsi, utcai táncokra emlékeztethetnek minket. A hip hop első formái között az old school hip hop jelent meg. Sok videoklip és a 80-as 90-es évek előadói, csapatai előszeretettel táncolták. Aztán az utcai táncok a street dance kialakult a 2000-es években, a versenycsapatok és egyedi mozgások születtek vele. Aztán napjaink és az én személyes kedvencem a new style, amely a szöveget veszi alap ritmikának és az egyéb zenei effekteket. Egyedi ritmust, érzelmeket és gondolatokat fejez ki a testen keresztül. Személyes kedvencem mindezeket fűszerezve, az electric boogie, babás, robotos mozgás. Így áll össze számomra igazán ez a műfaj.”
Első hip-hip óra Klajkó Szandrával, és testvérével, Bettyvel:

KLASSZIKUS BALETT ELŐKÉSZÍTŐ 4-7 ÉVES KORIG:

A klasszikus balett a legjobb alap bármilyen tánc későbbi elsajátításához, illetve a testtudat és szép testtartás megtanulásához. Hiszen a klasszikus balett a legmagasabb fokú mozgáskoordinációjú tánc. Aki balett alapokkal rendelkezik könnyebben tanul meg bármilyen más táncműfajt. A klasszikus balett több száz éves hagyományokon alapuló technika. A gyerekek játékos formában ismerkednek meg a balett mozdulatokkal és közben klasszikus zenét hallgatnak. A balett nem csak a zenére való mozgás örömét és nyugtató hatását nyújtja, hanem egy egészséges mozgáskultúrát is kialakít.

Az órákon való részvételhez póló – cicanadrág vagy harisnya – balett dressz, esetleg szoknya és zokni vagy balett gyakorló cipő szükséges.

Az órák felépítése:

– köszönés

– játékos bemelegítés ülve / állva, gimnasztika

– haladós lépések diagonálban

– koreográfia

– játék, bár az óra bármelyik részébe beilleszthető, ha szükséges többször is

– köszönés.

KLASSZIKUS BALETT ELŐKÉSZÍTŐ 7-11 ÉVES KORIG:

A balett tanítás kezdetekben a ritmusérzék, koncentráció fejlesztésével indul, majd amikor már hosszabb ideig tudnak figyelni, több gyakorlatot lehet végeztetni a kicsi balerinákkal, ezzel az izomerő és a hajlékonyság is fokozódik.

Ha rendszeresen jár gyermek balett órákra:

                                  – kiegyensúlyozott személyisége lesz

                                     – szebb lesz a tartása, mozgása

                                       – kitartásra tanítja a gyermeket 

                                        – kultúrát tanul a klasszikus zene

                                     és klasszikus mozgásképzés által

                                     – arányosabb, szebb testalkata lesz.

A balett bemutatók által csapatmunkára nevel az együtt és egyszerre mozgás által. A féléves bemutatókon megmutatjuk az első félévben tanult mozdulatanyagot, majd a tanév végén az elsajátított kis etűdöket mutatjuk be.

 

TINI JÓGA LÁNYOKNAK (11-16 év)

Érdekel a jóga, de nem szeretnél még felnőtt órára járni? Szeretnél egy olyan elfogadó közösséghez tartozni, ahol megoszthatod a benned felmerülő érzéseket majd kimozoghatod őket a testedből? Az órákon hatha és vinyasa flow jóga elemeit használva fogunk mozogni, tartásunkat javítani, testünket és elménket erősíteni. A tini jóga rendszeres gyakorlásával javulni fog az önbizalmad és a koncentrációd. Segít az életkori hormonális változásokkal járó hangulatingadozások kiegyenlítésében, valamint segít megtapasztalni a teljes ellazultság állapotát is. Az órákon a dinamikusan áramló sorozatok mellett páros és csoportos gyakorlatokat is fogunk végezni. Várlak, ha még nem jógáztál, de érdekel; várlak, ha már jógáztál, de szeretnél a korcsoportodnak megfelelően jobban elmélyedni benne; várlak, ha szeretnéd a hétvégéid elejét jó társaságban, kellemesen, mégis kihívásokkal megspékelve eltöltetni.

KISMAMA JÓGA FLOW (Várandósság 14. hetétől a szülésig, azaz a 40. hétig)

Ez a jóga típus tökéletes választás azon jógázni vágyó kismamák számára, akik szeretnek dinamikusan és áramlóan mozogni vagy szeretnék ezt megtapasztalni. A kismama jóga flow elősegíti a 9 hónap alatt bekövetkező testi és lelki változások elfogadását és segít kialakítani egy bensőséges kapcsolatot az anya és a magzat között. A jóga gyakorlása a várandósság ideje alatt testileg és lelkileg is felkészíti az anyát a természetes szülésre, és lehetőséget ad más kismamákkal való ismerkedésre, kapcsolattartásra. Rendszeres gyakorlásával javul a kismama hangulata, feloldódhatnak a félelmek és az esetleges érzelmi blokkok. Ez a mozgásforma javítja az állóképességet, energetizálja a testet, lazítja a gát tájékát, csökkenti az esetleges derék- és hátfájást, felkészít egy könnyebb vajúdásra, valamint segíti a jó közérzet és magabiztosság megőrzését. Miközben a kismama jógázik, a babája is vele együtt mozdul a hasában. Bizonyos jógagyakorlatok és áramló sorozatok kifejezetten pozitív hatással vannak a baba méhen belüli fejlődésére, idegrendszeri érésére. Az órákat ráhangolódással és légzésfigyeléssel kezdjük. Bemelegítés után módosított, egymásba áramló ászanákkal mozgatjuk át és erősítjük a testet, melyek során gátizomtornát is végzünk. Az órát relaxációval zárjuk, ahol pozitív megerősítéseket is használunk, így segítve a lelki egyensúly megtalálását és megőrzését eme különleges időszak alatt. A kismama jóga flow betöltött 14. héttől a 40. hétig (szülésig) végezhető, ha az orvos nem tiltotta el a kismamát a mozgástól.

JAZZ BALETT TANFOLYAM (12-99 ÉV)

A jazz tánc egy speciális technikán alapul, az un. Izolációs-technikán. Ennek a lényege az, hogy egyes területeit a testünknek egymástól függetlenül mozgatjuk. A mozgás központjai: fej – nyak, vállak, mellkas, medence, a kezek és a lábak. A klasszikus balett alapjaira épülve, de azzal keverve egy érdekesen hullámzó, majdnem minden típusú mozgást tartalmazó táncot kapunk. Aki hobbiból űzi ezt a tánc stílust, az a balett, a ritmikus gimnasztika és a táncsport nagyszerű elegyére lelhet benne. Az utóbbi években folyamatosan nő a Jazz tánc népszerűsége, ami részben annak is köszönhető, hogy teljesen nyitott minden mozgásra, amit beépíthet a mozdulataiba.

SZEMÉLYRE SZABOTT EDZÉS CSOPORTBAN MIHÁLY GABIVAL!

Az első alkalommal végzünk egy gyors egészségügyi, alkati, és cél felmérést, majd a feladatokat minden résztvevő testreszabottan, az igényeinek megfelelően kapja. (Fogyás, hízás, fitten tartás, izomzat növelése, szálkásítás)
60 percben:
5 perc közös bemelegítés
40 perc saját testsúlyos, súlyzós, vagy eszközös edzés személyre szabottan. (6 feladat 3 kör ismétléssel)
10 perc közös hasizom erősítés
5 perc nyújtás

Ajánlott felszerelés az órára kényelmes, sportos ruházat, cipő, törölköző, folyadék, valamint biciklis kesztyű. Várok minden kedves formálódni vágyó vendéget! (Az óra bejelentkezős, és minimum 4 fővel indul)

Mihályi Gabriella