Kovács Gyöngyi

Egyik alkalommal mentem haza a busszal és láttam egy lányt sportos öltözetben, nagy táskával, nagyon izmos volt, és arra gondoltam, hogy biztos aerobic oktató,és milyen jó lenne, ha a helyében lehetnék…

Gyerekkoromban 7 évesen szertornáztam, aztán 16 évesen teniszeztem, majd 19 évesen príma tornára jártam., ahol  koreográfiás gyakorlat sorozatokat csináltunk egy-egy izomcsoportra. Két évvel később elkezdtem járni aerobic órára és nagyon megszerettem, mindig boldogan mentem mozogni. Az aerobic oktató lány lelkesítésének köszönhetően jelentkeztem először a Testnevelési Egyetem aerobic oktatói, majd a személyi edzői tanfolyamára. Fontos számomra, hogy azt csinálhatom, ami a számomra a legnagyobb örömet jelenti..

A kick-box aerobic ötvözi az aerobic és a harcművészet elemeit, így még hatékonyabban edzi a testet, Fejleszti az állóképességet, formálja a far-, illetve combizmokat, ugyanakkor zsírégető hatása is van. A kick-box fontos tulajdonsága, hogy egyszerű, ezért mindenki számára követhető, bárki könnyen elsajátíthatja és örömmel végezheti. Az egyszerű elemek-ütések, rugások, szökkenések- használatával lehetőség nyílik a viszonylag gyors tempóra. Az óra bemelegítéssel kezdődik, ami után egy kb. 35-40 perces állóképesség-fejlesztő aerob rész következik. Ezt a részt a has edzése, illetve az óra végi nyújtás követi.

A kondi step óra bemelegítését egy egyszerű, könnyen követhető koreográfia követi, majd az óra második felében váll, kar, comb és farizom gyakorlatok vannak. ( pl.padra fellépve kitörések, súlyzóval váll, karizom gyakorlatok ), aztán néhányszor megismételjük a koreográfiát és az órát has izom gyakorlat zárja.

Az alakformáló órán az összes izomcsoportot átdolgozzuk, különös tekintettel a kritikus testtájékokra (csípő, has, comb). Könnyen követhető, nincs”ugrálás”!