Erősítés, zsírégetés

_0009298Megtartja, vagy növeli, fejleszti az izomzatot, megelőzi a korral járó anyagcsere csökkenést.
A legtöbb ember évente fél kg-ot veszít izomtömegéből, ez a kor előrehaladtával felelős az anyagcsere lelassulásáért.
Az erősítő edzés viszont megelőzheti az izomvesztést.

Minél nagyobb testösszetételünk izomszázaléka, annál nagyobb a calória felhasználásunk az edzés, vagy a pihenő idő alatt.

Ne féljünk az órákon a súlyoktól!!!
A megfelelő súly, a kellő ismétlés, széria szám megválasztása nélkül nem érhető el drasztikus izomtömeg növekedés.
Ilyen órák: erősítő, alakformáló, súlyzós edzések.

A zsírégetés szempontjából az edzésnek 2 fő eleme van:

  • cardio edzés
  • erősítő edzés

A cardio szó jelentése előtagként arra utal, hogy a szívvel kapcsolatos.
Olyan mozgásra utal, ami növeli a szív teljesítményét, a szívre és az érrendszerre hat. Célunk a cardio edzéssel a zsírégetésen kívül, hogy szervezetünk motorját olyan szintre hozzuk, mellyen a hétköznapi életünkben is hatékonyan tudunk dolgozni,(lépcsőzés,csomagok cipelése…) hogy ilyenkor pulzusod ne az egekbe szökjön, és ne kelljen levegőért kapkodnod.

Ezért szervezeted szív és tüdőkapacitása a felelős.

A Zsírégető, Step, Kangoo, Spinning, Fanatic Jump órákon, a zsírégetés mellett, ezeket tudod hatékonyan fejleszteni. Ezeken az órákon addig nem indul meg a zsírégetés, míg kellő glukóz, szénhidrát áll rendelkezésre. Először ezt használja fel testünk, csak ezután nyúl a zsírokhoz.
Ezért szükséges, hogy a zsírégető edzés 50-60 percig tartson.
A leghatékonyabb zsírégetést a ciklikus mozgás során érhetjük el.

A cardio mozgást két kategóriába soroljuk:

  1. A hosszan tartó gyengébb vagy közepes intenzitású, egyenletes pulzusszámú aerob mozgás.
  2. Rövidebb ideig tartó, nagy intenzítású ciklikusan változó mozgás.